A DAF Trucks, az XF, az XG és az XG+ új teherautó-kínálata a 2022-es év nemzetközi teherautója. A rangos díjat Harry Woltersnek, a DAF Trucks elnökének adták át a Solutrans szakkiállítás gálaestjén. Lyonban, szerda (2021. november 17.) este.
A DAF Trucks új teherautó-kínálata elsöprő, 150 ponttal nyert, ezzel a holland hosszú távú teherautók messze megelőzték a legközelebbi rivális Iveco T-Way-t és a Mercedes-Benz eActrost (2. generáció).
Az Év Nemzetközi Teherautója Díjat évente adják át annak az elmúlt 12 hónapban bemutatott kamionnak, amely a legnagyobb mértékben járult hozzá a közúti szállítás hatékonyságához. Ez a besorolás több kritikus kritériumon alapul, köztük a technológiai innováción, a kényelemen, a biztonságon, a vezethetőségen, az üzemanyag-fogyasztáson, a környezeti hatáson és a teljes birtoklási költségen (TCO).
A DAF Trucks volt az első teherautó-gyártó, amely teljes mértékben kihasználta a tömegekre és méretekre vonatkozó új EU-szabályozás előnyeit, és olyan teherautó-kínálatot hozott létre, amely nagymértékben javítja az aerodinamikát, az üzemanyag-hatékonyságot, az aktív és passzív biztonságot, valamint a vezető kényelmét.
A legutóbbi kiterjedt, spanyolországi és közép-európai tesztvezetéseken az IToY bírái nagyra értékelték a kiváló kilátást a nagy, ívelt szélvédőnek, az alacsony vonalú oldalablakoknak és a járdaszegélyre néző ablaknak köszönhetően. Ezek a funkciók a digitális látórendszerrel és az új látószögű kamerával, valamint a hagyományos oldalsó tükrökkel együtt kiváló kilátást biztosítanak minden irányba, jobban védve a veszélyeztetett közlekedőket.
Az IToY bírái dicsérték a Paccar MX-11 és MX-13 motorokra épülő új, rendkívül hatékony hajtásláncok teljesítményét, amelyek a TraXon automatizált sebességváltóval párosulnak, valamint a kibővített Eco-roll funkciókkal rendelkező prediktív sebességtartó automatika fejlett funkcióit.
Az Év Nemzetközi Teherautója díj elnöke, Gianenrico Griffini így foglalta össze a zsűri szavazatát: „Az új generáció bevezetésével a DAF olyan high-tech nehéz tehergépjárműveket szállított, amelyek új mércét állítanak fel a teherautó terén. ipar. Emellett jövőorientált, mivel az alternatív hajtásláncok új generációi számára is teljes platformot biztosít.”
Az Év Nemzetközi Teherautója (IToY) díjat eredetileg Pat Kennett brit újságíró és a Truck magazin szerkesztője indította el 1977-ben. Ma a 24 bíró Európa-szerte a vezető haszongépjármű magazinokat képviseli. Emellett az IToY Csoport az elmúlt években kibővítette befolyási körét azzal, hogy társult tagokat nevezett ki Kína, India, Dél-Afrika, Ausztrália, Brazília, Japán, Irán és Új-Zéland növekvő teherautó-piacain. Összességében a teljes IToY zsűri 24 magazinjának, valamint a nyolc társult tagnak együttes olvasótábora meghaladja az egymillió tagot. Hollandia nevében Arjan Velthoven, a TTM.nl főszerkesztője ül a zsűriben.
Az Év Nemzetközi Teherautója választás a Dekra égisze alatt zajlik Németországban.