A DAF XF HIDROGÉN NYERTE A 2022-ES KAMION INNOVÁCIÓS DÍJAT

A DAF XF Hydrogen – egy hidrogénüzemű, belső égésű motorral felszerelt nehézteherautó prototípusa – elnyerte a 2022-es teherautó innovációs díjat.

A rangos díjat Harry Woltersnek, a DAF Trucks elnökének adták át a franciaországi Lyonban, a Solutrans Haszonjármű- és Karosszériaépítő kiállítás sajtónapján.
A Teherautó Innovációs Díjat – amely az autóiparban végbemenő óriási technológiai változásokat és energiaváltást ismeri el – a Nemzetközi Év Teherautója (IToY) zsűri ítélte oda, amely 25 fős haszongépjármű-szerkesztőkből és vezető újságírókból áll, akik a jelentős teherszállítást képviselik. magazinok Európából és Dél-Afrikából.
A győztes, 92 szavazattal a DAF XF Hydrogene leküzdötte a Mercedes-Benz GenH2 teherautójának, az üzemanyagcellás hosszú távú járműnek a versenyét.
Az IToY zsűrije méltatta a prototípus kezelési tulajdonságait, zökkenőmentes gyorsítását és felhasználóbarát ember-gép interfészét (HMI). A HMI hasonlóképpen a DAF New Generation termékcsaládjának egyik jellemzője, amelyet szintén a jövő zéró károsanyag-kibocsátású hajtásláncaihoz terveztek.
Az ITOY újságírói nagyra értékelték a DAF innovatív megközelítését az alternatív meghajtás és az energiaátállás terén, amely kihasználja a belső égésű motor dinamikus tulajdonságait, miközben biztosítja a kipufogócső CO2-kibocsátását.
Ebből a szempontból a zsűri úgy véli, hogy az innovatív hidrogéntüzelési megoldások fontos szerepet játszhatnak a bevált technológiák és ellátási láncok hasznosítása révén. Az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) és az üzemanyagcellás elektromos járművek (FCEV) mellett kiegészítő elemei lehetnek egy OEM jövőbeli hajtáslánc-portfóliójának. A zsűri szavazatait összegezve az Év Nemzetközi Teherautójának elnöke, Gianenrico Griffini így nyilatkozott:
„A CO2-semleges szállításra való átálláshoz életképes megoldások széles skálája szükséges. A hidrogénüzemű belső égésű motoros járművek szerepet játszhatnak a jövőbeni hajtáslánc-keverékben a közép- és hosszú távú alkalmazásokhoz.”
Az IToY szabályai szerint a Truck Innovation Award jelöltjének olyan fejlett technológiájú járműnek kell lennie, amelynek össztömege meghaladja a 3,5 tonnát, alternatív hajtáslánccal vagy üzemanyagrendszerrel. Ellenkező esetben speciális csúcstechnológiás megoldásokkal kell rendelkeznie a csatlakoztathatóság (akár félig, akár teljesen autonóm vezetési rendszerek), „csoportosítási” képesség vagy fejlett támogatási szolgáltatások, például távdiagnosztika tekintetében.