A Volvo Trucks egy teljesen új Volvo VNL-t dobott piacra Észak-Amerikában, hogy új iparági szabványokat állítson fel a nehéz teherszállításban. Az optimalizált aerodinamika és az új technológiák akár 10%-kal javították az üzemanyag-hatékonyságot. Ez a vadonatúj teherautó a fejlesztések következő generációját tartalmazza az ügyfelek értékének, a vezető termelékenységének, a biztonságnak és a fenntarthatóságnak a javítása érdekében.
Az új Class 8 Volvo VNL-t úgy tervezték, hogy megfeleljen az észak-amerikai piac kihívásainak és igényeinek, és átalakítsa a vezetési élményt ebben a szegmensben.
„A vadonatúj Volvo VNL-t úgy tervezték, hogy mindent megváltoztatjon. A változás azonban nem csak egy újratervezett teherautóval jár – ez a termékbemutató egy új korszak kezdete a Volvo Trucks, ügyfeleink és sofőrjeik számára – óriási előrelépés” – mondta Peter Voorhoeve, a Volvo Trucks North America elnöke. . „Amikor 1996-ban piacra dobtuk a Volvo VN első generációját, „nem szokványos” aerodinamikus karosszériája új mércét állított az észak-amerikai teherszállító iparágban. Miközben a vadonatúj Volvo VNL-t piacra hozzuk, izgatottan várjuk, hogy ismét olyan innovációkat mutassunk be, amelyek az elkövetkező években alakítják a közlekedési ágazat jövőjét.”
Az új Volvo VNL egy teljesen új platformon alapul az összes közelgő technológiához, beleértve az akkumulátoros elektromos, üzemanyagcellás és belső égésű motorokat, amelyek megújuló üzemanyagokkal, köztük hidrogénnel működnek. Az első 24 V-os elektromos infrastruktúra az észak-amerikai teherautóiparban, és az aktív biztonsági funkciókat a Volvo teherautók új generációjában vezették be, a teljesen autonóm teherautók jövőbeli kereskedelmi forgalomba hozatalának szabványa lesz.
Fokozott üzemanyag-hatékonyság az újradefiniált aerodinamika és a hajtáslánc továbbfejlesztésével
Az aerodinamikai ellenállás nagy hatással van a teherautó üzemanyag-hatékonyságára. Az új Volvo VNL áramvonalas és szögletesebb, ék alakú fülkekialakítása, valamint az újratervezett szélvédő kulcsfontosságú tényező az üzemanyag-hatékonyság akár 10%-os javításában. További aerodinamikai előnyöket eredményezett az ívelt és ragasztott szélvédő integrálása, a turbulens légterek körüli szűkebb hézagok, valamint a szűkebb utánfutó-rés.
Az új Volvo VNL-t a legújabb generációs D13-as motor hajtja, amely jobb üzemanyag-hatékonyságot, teljesítményt és tartósságot biztosít. A D13-as motor négy lóerős fokozatban érhető el, 405 és 500 lóerő között, valamint három forgatónyomaték-kategóriában, 2370 és 2640 Nm között.
Továbbfejlesztett biztonsági funkciók
Az új teherautó számos új aktív biztonsági rendszert kínál, köztük a Volvo Active Driver Assist Plus-t Pilot Assist-szel, amely aktív sávközpontosítást biztosít. Ezt a rendszert a Volvo dinamikus kmányzás hajtja, amely minden sebességnél javítja a manőverezést, beleértve a szabályozottabb hátramenetet is, és növeli a stabilitást minden közúti sebességnél.
Az új Volvo VNL kategóriájában vezető passzív biztonsági rendszerek közé tartozik a ragasztott és burkolt szélvédő, amely javítja a vezetők láthatóságát, növeli a biztonságot és csökkenti a szélzajt a fülkében. Az új Volvo VNL vezetőfülkéjét a Volvo Trucks vezető ütközésvizsgálati szabványai szerint tervezték, és elérhető lesz az észak-amerikai iparág első számú oldalfüggönylégzsákjával, amely a vezető- és utasoldali oldalra van beépítve.
Az új Volvo VNL értékesítése a következő hónapokban kezdődik meg a Volvo Trucks New River Valley üzemében, a virginiai dublini üzemben.