Könnyű haszongépjárművek (LCV) 3,5 tonnáig
Nehéz haszongépjárművek (HCV) 16 tonnánál és nagyobb
Közepes és nehéz haszongépjárművek (MHCV) 3,5 tonnánál
közepes és nehéz autóbuszok (MHBC) 3,5 tonnánál
BRÜSSZEL, november 10. – Az Európai Bizottság csütörtökön szigorúbb határértékeket javasolt a járművek káros nitrogén-oxidok és részecskék kibocsátására, ideértve a fékekből és gumiabroncsokból származó szennyezésre vonatkozó új szabványokat is.
A közúti közlekedés a legnagyobb légszennyező forrás a városokban. Az új Euro 7 szabványok tisztább járműveket és jobb levegőminőséget biztosítanak útjainkon, védik polgáraink egészségét és a környezetet.
Az Európai Unió az 1992-es „Euro 1” bevezetése óta fokozatosan szigorította a határértékeket. A következő szabvány, az Euro 7, 2025. július 1-től személygépkocsikra és kisteherautókra, két évvel később pedig buszokra és teherautókra vonatkozik.
A Bizottság a teherautók esetében alacsonyabb kibocsátási határértékeket javasolt, a személygépkocsik és kisteherautók esetében pedig a jelenlegi Euro 6 szabvány legalacsonyabb értékeit állapította meg. Így például a dízelautók nitrogén-dioxid határértékét kilométerenként 60 milligrammra csökkentik, ami a benzinüzemű autókra vonatkozó jelenlegi szabvány.
A javaslat kiterjeszti a vezetési feltételeket, például a szélsőséges hőmérsékleteket és a rövid napi ingázást. Meghosszabbítja azt az időtartamot is, ameddig a szabványoknak érvényesülniük kell, egy autó esetében megduplázva 200 000 kilométerre vagy 10 évre.
Új határértékek lépnek fel a fékezésből és a gumiabroncsok kopásából származó apró részecskék tekintetében. A járműveket fedélzeti kibocsátás-ellenőrző rendszerekkel is fel kell szerelni.
A Bizottság szerint évente 70 000 korai haláleset okoz a közúti közlekedés kibocsátása, ami háromszorosa a közúti balesetek halálos áldozatainak számának, és az egészségügyi előnyök jóval meghaladják a költségeket.
Az Euro 7 szabványon alapuló új követelmények:
A javaslat felváltja és egyszerűsíti a személygépkocsikra és kisteherautókra (Euro 6), valamint a tehergépkocsikra és buszokra (Euro VI) vonatkozó, korábban külön kibocsátási szabályokat. Az Euro 7 szabvány szabályai egyetlen szabályrendszer alá vonják a kibocsátási határértékeket minden gépjárműre, azaz személygépkocsikra, kisteherautókra, buszokra és teherautókra. Az új szabályok üzemanyag- és technológiasemlegesek, ugyanazokat a korlátokat szabják meg, függetlenül attól, hogy a jármű benzinnel, dízelmotorral, elektromos hajtáslánccal vagy alternatív üzemanyaggal működik. Segíteni fognak:
- Az összes új jármű légszennyezőanyag-kibocsátásának jobb szabályozása
- Frissítse és szigorítsa meg a szennyezőanyag-kibocsátásra vonatkozó határértékeket
- Szabályozza a fékek és a gumiabroncsok károsanyag-kibocsátását
- Gondoskodjon arról, hogy az új autók hosszabb ideig tiszták maradjanak
- Az elektromos járművek elterjedésének támogatása
- Használja ki teljes mértékben a digitális lehetőségeket
További információért kattintson az alábbi linkre
Rendeletjavaslat a gépjárművek szennyezőanyag-kibocsátása és az akkumulátor élettartama tekintetében történő típusjóváhagyásáról (Euro 7)