Az EU Bizottság szigorúbb járművek szennyezőanyag-kibocsátási szabványokat javasol az új Euro 7 szabványokkal;

Könnyű haszongépjárművek (LCV) 3,5 tonnáig
Nehéz haszongépjárművek (HCV) 16 tonnánál és nagyobb
Közepes és nehéz haszongépjárművek (MHCV) 3,5 tonnánál
közepes és nehéz autóbuszok (MHBC) 3,5 tonnánál

Lélegezz könnyedén: 4 módon küzdenek az európai városok a szmogos utcák ellen : Társadalmi innováció : Hitachi

BRÜSSZEL, november 10. – Az Európai Bizottság csütörtökön szigorúbb határértékeket javasolt a járművek káros nitrogén-oxidok és részecskék kibocsátására, ideértve a fékekből és gumiabroncsokból származó szennyezésre vonatkozó új szabványokat is.

A közúti közlekedés a legnagyobb légszennyező forrás a városokban. Az új Euro 7 szabványok tisztább járműveket és jobb levegőminőséget biztosítanak útjainkon, védik polgáraink egészségét és a környezetet.

Az Európai Unió az 1992-es „Euro 1” bevezetése óta fokozatosan szigorította a határértékeket. A következő szabvány, az Euro 7, 2025. július 1-től személygépkocsikra és kisteherautókra, két évvel később pedig buszokra és teherautókra vonatkozik.

A Bizottság a teherautók esetében alacsonyabb kibocsátási határértékeket javasolt, a személygépkocsik és kisteherautók esetében pedig a jelenlegi Euro 6 szabvány legalacsonyabb értékeit állapította meg. Így például a dízelautók nitrogén-dioxid határértékét kilométerenként 60 milligrammra csökkentik, ami a benzinüzemű autókra vonatkozó jelenlegi szabvány.

A javaslat kiterjeszti a vezetési feltételeket, például a szélsőséges hőmérsékleteket és a rövid napi ingázást. Meghosszabbítja azt az időtartamot is, ameddig a szabványoknak érvényesülniük kell, egy autó esetében megduplázva 200 000 kilométerre vagy 10 évre.

Új határértékek lépnek fel a fékezésből és a gumiabroncsok kopásából származó apró részecskék tekintetében. A járműveket fedélzeti kibocsátás-ellenőrző rendszerekkel is fel kell szerelni.

A Bizottság szerint évente 70 000 korai haláleset okoz a közúti közlekedés kibocsátása, ami háromszorosa a közúti balesetek halálos áldozatainak számának, és az egészségügyi előnyök jóval meghaladják a költségeket.

Az Euro 7 szabványon alapuló új követelmények:

A javaslat felváltja és egyszerűsíti a személygépkocsikra és kisteherautókra (Euro 6), valamint a tehergépkocsikra és buszokra (Euro VI) vonatkozó, korábban külön kibocsátási szabályokat. Az Euro 7 szabvány szabályai egyetlen szabályrendszer alá vonják a kibocsátási határértékeket minden gépjárműre, azaz személygépkocsikra, kisteherautókra, buszokra és teherautókra. Az új szabályok üzemanyag- és technológiasemlegesek, ugyanazokat a korlátokat szabják meg, függetlenül attól, hogy a jármű benzinnel, dízelmotorral, elektromos hajtáslánccal vagy alternatív üzemanyaggal működik. Segíteni fognak:

  • Az összes új jármű légszennyezőanyag-kibocsátásának jobb szabályozása
  • Frissítse és szigorítsa meg a szennyezőanyag-kibocsátásra vonatkozó határértékeket
  • Szabályozza a fékek és a gumiabroncsok károsanyag-kibocsátását
  • Gondoskodjon arról, hogy az új autók hosszabb ideig tiszták maradjanak
  • Az elektromos járművek elterjedésének támogatása
  • Használja ki teljes mértékben a digitális lehetőségeket

További információért kattintson az alábbi linkre

Rendeletjavaslat  a gépjárművek szennyezőanyag-kibocsátása és az akkumulátor élettartama tekintetében történő típusjóváhagyásáról (Euro 7)

Kérdések és válaszok

Adatlap

Kibocsátások az autóiparban