A kínai Windrose elektromos teherautó márka, amelyet csak 2022-ben alapítottak, máris Európa felé veszi a tekintetét. Az ötlet az, hogy egy helyi partnerrel együttműködve akkumulátoros elektromos távolsági teherautókat gyártsanak.
Az autóiparban a kínai gyártók már rég megérkeztek Európába. Például az MG Motors, a Lynk&Co és a BYD. Ami a furgonokat illeti, a Maxus márka ismert név.
Egyedül a nehéz tehergépjármű szektorban nem jelent meg még komoly távol-keleti szereplő a színen. Vihar előtti csend? Igen, legalábbis Windrose szerint.
Nincs történelem, de kiváló főnökök
Az elektromos teherautó-márkát csak 2022-ben alapították, de magas rangú vezetői csapattal rendelkezik: Wen Han vezérigazgató és alapító a teherautó-automatizálási specialista Plus főstratégája és pénzügyi igazgatója volt, amely többek között az Ivecóval dolgozik együtt. mások a Windrose vízre bocsátása előtt. Haoli Chen társalapítója és technológiai igazgatója az elmúlt két évtizedben a teherautóiparban dolgozott, legutóbb Kína hatodik legnagyobb teherautó-gyártójának élén.